Налазач гума Налазач продаваца

Правилно надувавање

С правом количином ваздушног притиска ваше ће гуме боље радити, дуже ће трајати и уштедеће гориво. „Праву количину” ваздушног притиска за оригиналну опрему или гуме исте величине одређује произвођач возила и може бити различита за предње и задње гуме. Проверите код вашег Тоyо дистрибутера или продавца ако заменске гуме на вашем возилу нису више исте величине као оригиналне гуме.

 
Где наћи исправан притисак надувавања оригиналне опреме
 
Наћи ћете препоручен притисак на плочици или на налепници на довратку, у прегратку или поред чепа резервоара. Ако ваше возило нема плочицу, погледајте власнички приручник или питајте произвођача возила, произвођача гума или продавца гума из вашег краја. Плочица на гуми говори вам максимално оптерећење возила, притисак невожених гума и величину гума препоручену од стране произвођача возила.
 

 

Коришћење мерача притиска гума  

Не можете рећи само гледањем када су гуме издуване или слабо надуване. Увек користите тачан мерач притиска гума да одредите свој притисак гума.

 

 

Када поверити притисак гума 

Проверите притисак надувавања (укључујући резервну) бар једном месечно и пре сваког дугог путовања. Гуме морају бити проверене када су некоришћене (пре но што пређу километар и по). Ако морате да возите преко 1,5 км због ваздуха, измерите и упишите количину недовољне надуваности сваке гуме. По стизању у сервис, поново измерите надуваност сваке гуме и ако се притисак повећао, подесите износ потребног додатног ваздушног притиска. На пример, ако би притисак на хладно требало да је 35 PSI, притисак на хладно био је 28 PSI. а тренутни је притисак 33 PSI, треба да надувате топле гуме до 40 PSI и поново их проверите када се охладе.

 

 

Како гуме губе притисак?

Гуме губе притисак природно кроз поступак пропустљивости гаса. Промене у спољној температури могу утицати на стопу по којој гуме губе ваздух. Ова промена израженија је по топлом времену. Уопштено говорећи, гума ће изгубити 0,07 до 0,13 бара ваздушног притиска месечно по хладном времену или чак и више по топлом времену. Запамтите, недовољна надуваност водећи је узрок квара гума, па редовно проверавајте притисак надуваности.

 

 

Остали савети  

Никада „не испуштајте” или смањујте ваздушни притисак када су гуме угрејане. Нормално је да притисак расте као последица вожње.  

Обезбедите да су сви вентили гума и продужеци опремљени капицама вентила са гуменим заптивачима да не пуштају прљавштину и влагу. Нек вам уграде нов склоп вентила кад год се гума замени. 

Недовољно надувавање или преоптерећење стварају прекомерну топлоту и могу да доведу до квара гуме, што може да води до оштећења возила и/или озбиљне повреде или смрти.