Налазач гума Налазач продаваца

Савети за вожњу

Шта да радите ако се заглавите 

Када се заглавите у леду, снегу, блату или влажној трави, возило треба да се нежно заљуља напред-назад поновљеним пребацивањем ручице мењача од вожње до уназад на аутоматским мењачима или из уназад у другу на механичким мењачима. Ово би требало да буде урађено са што је мање могуће обртања гума. Сила изазвана брзим обртањем гума може да изазове експлозију буквално расцепљујући гуму. Нека су возила способна да доведу гуму до ове тачке квара за само пет секунди.


Користећи своју резервну гуму

Многа новија возила долазе опремљена привременом резервном гумом. Ове су гуме обично много мање од других гума на вашем возилу. Важно је схватити да ове резерве имају много више ограничења него типична гума, укључујући брзину и препоручену возну удаљеност. Неке резервне гуме чак траже употребу посебне лимене канте за надувавање гуме. 

Требало би да се упознате с резервном гумом читањем власничког приручника и бочног зида резервне гуме. И запамтите, проверавајте често ваздушни притисак резервне гуме.


Проклизавање по води

Три главна разлога доприносе губитку приањања на влажним путевима познатом као проклизавање по води.

Брзина возила. Како се брзина повећава, приањање на влажном значајно се смањује.  

Дубина воде. Што је вода дубља, пре ћете изгубити приањање гуме, иако чак и танки слојеви воде могу да изазову губитак приањања, чак и при малим брзинама. 

Дубина газећег слоја гуме. Како се ваше гуме хабају, смањена је њихова способност да се одупру проклизавању по води. 

Пошто проклизавање по води може да доведе до потпуног губитка приањања и контроле над возилом, увек би требало да смањите брзину водећи рачуна о саобраћају око себе.


Вожња по леду и снегу 

Гуме за целу годину направљене су да обезбеде више нивое приањања на снегу него гуме које нису за целу годину. Ваше гуме могу бити гуме за целу годину ако нађете слова „М+S” уобличена у бочни зид поред ивице. Та слова значе „Муљ и снег”. Међутим, због разлике у прописима у САД и Европи, ако захтевате гуме за целу годину, увек треба да проверите са својим продавцем гума да ли су гуме које сте издабрали прикладне. Не треба само да се ослоните на ознаку „М+S”. 

Чак и најбоље гуме за целу годину неће обезбедити прихватљиве нивое приањања ако пребрзо возите у условима снега/леда. Требало би да омогућите бар 12 пута већи зауставни пут на зимским путевима. 

Уградња зимских гума снажно се препоручује када су температуре испод 70 Ц. Зимске гуме нуде значајно побољшано кочење и приањање у односу на летње гуме и гуме за целу годину. Због овога, у неким земљама, њихово је стављање обавезно. Ипак, чак и где је стављање необавезно, огромне су безбедносне користи када је температура испод 70Ц. При овој температури, зимске гуме обезбеђују боље трење и приањање на сувим и влажним путевима као и у условима снега и леда.


За безбедну зимску вожњу

Ставите зимске гуме.  

Смањите своју брзину. Чак и добри путни услови брзо се могу погоршати.

Повећајте свој зауставни пут - бар 12 пута већи него на сувим путевима. Можда вам неће увек требати та раздаљина, али када вам затреба, биће вам драго што сте ишли на сигурно.

Проверите стање својих гума. Истрошене гуме обезбеђују мање трење